Jumaat, 24 Januari 2014

kerenahnya menghiburkan hati

auni dah leh jalan....alhamdulillah....dah leh jalan semakin bijak n banyak plak akal nya...anak mama bijak....

video

Jumaat, 17 Januari 2014

rindu

rindunya pada pemilik asal blog nie..setiap hari setiap jam minit dan saat...terasa  macam baru jer berlaku semua nie...terasa kehadiran dia...abang imah rindu abg....rindu sangat2...mcm2 kengangan kita bersama...

Sabtu, 4 Januari 2014

semoga tahun ni lebih bermakna

sudah 4 hari tahun baru 2014...harap tahun ni lebih baik dan bermakna dari tahun lepas...insyaallah... :)..
2013  banyak perkara sedih berlaku, antaranya..aku kehilangan 2 orang dalam ahli keluarga ku.. iaitu suami ku pada awal tahun 2013 iaitu bulan satu dan anak sedara yang baru lahir pada hujung bulan 10..sesungguhnya ajal maut jodoh pertemuan rezeki semua sudah tertulis di lauhul mahfudzh lagi...cuma bila tika waktu nya ALLAH yang tentukan...

sepanjang tahun 2013 aku tidak berkerja kerana sibuk menjaga buah hatiku pengubat rinduku yang masih kecil..puteri aku kerap mengagis dan tidak mau dekat sapa2 kecuali aku, tokwan, tok je...jadi sukar la nak tinggal dekat sapa2...sehingga la dia besar sikit dan pandai main baru nak dekat orang...tu pon itu mood dia la..tp sekarang dah setahun 2 bulan  dah pandai main n berjalan baru nak dekat orang...jadi boleh la aku kerja...

Alhamdulillah pada tahun ni...2014 aku telah berkerja...rezeki aku dan puteriku...aku di terima kerja di sekolah tahfiz al-islah sebagai guru pra sekolah... :) syukur ku pada-Nya..jadi kalau ikut dalam ahli keluargaku, semua anak perempuan Ab Hadi (baba) seramai 5 org semua jadi guru, ikut jejak baba.. :) anak lelaki je tak ikut jejak...sorang jadi usahawan air soya dan seorang jadi akauntan..

bila aku kerja ni puteri aku di hantar ke neseri...alhamdulillah puteri aku suka berkawan...dekat sana ramai kawan2 baru...kalau nak ikutkan la...perangai dia dulu dan sekarang jauh beza...dulu rajin ngagis nak tinggal kejab pon x mau..nak wat kerja rumah pon susah la...tido pon kejab2 jer...tp sekarang dah pandai berkawan n baru nak pandai jalan senang la nak tinggal  wat kerja...tu yang boleh kerja dan hantar ke neseri...

ok la setakat ni coretan merak kayangan kali ni...ada cereta baru leh tulis lagi...harapan ku agar tahun ni lebih baik dari tahun lepas...dan semoga aku di beri kekuatan dan kesabaran dalam meneruskan kehidupan nie....